Články

velka851png

NE PARKOVACÍM ZÓNÁM pro domácí

zamítneme rozšíření centrální parkovací zóny k nám


Hledět na parkovací zóny v dnešní podobě, aplikované v centru Prahy, jako na celopražský recept, je podle nás nevhodné. Jejich plošné zavedení by přineslo řadu rizik s nepředvídatelnými důsledky.

Rozšiřování zón se nezastavilo, i když celopražská představa dosud není známa ani schválena.
Náš pohled, z Hostivaře a Horních Měcholup, je k tomu komplikován nejen nedokončenou dopravní sítí komunikací na celém jihovýchodě Prahy, ale také velmi řídkým, či spíše žádným systémem P+R parkovišť pro mimopražské spolupracovníky i turisty. 
O již schválené podobě pražské nízkoemisní zóny ani nemluvě.

BER PARKOVANI NEW

Co nechceme:
rozšíření centrálních parkovacích zón k nám. Proč?

první auto v rodině:
parkovné 1.200,- Kč / rok,

druhé auto v rodině:
parkovné 7.000,- Kč / rok,

vozidlo živnostníka či firmy:
parkovné 24.000,- Kč / rok

parkovaci x
Ale nejen to.
Rozšíření parkovacích zón ve stávající podobě by do pražského prstence, tedy i k nám, přineslo jen další neshody.
A v důsledku by nejen podražilo, ale rozšíření zón by také vyhnalo část živností mimo Prahu.
A tím snížilo i pražské daňové výnosy.
Zkrátka, to vše by stálo Pražany jen další peníze.
A paradoxně by schudli vlastně všichni, včetně města.

Co nechceme:
platnou nízkoemisní zónu jen pro část Prahy. Proč?

Nelze rozlišovat mezi Pražany uvnitř a vně nízkoemisní zóny.

Když je v Praze smog, na hranici Strašnic se nezastaví.

nez mapa1 

Nízkoemisní zóna je naplánována za podjezdem železnice v Zahradním Městě směrem do Strašnic. 
Nastane-li smogová situace, dál nebudete moci jet. A také nikdo, kdo po Švehlově ulici do Hostivaře a Zahradního Města přijede. Tedy i mimopražští. Uvnitř zóny ale jezdit místní budou moci i s "prdlavkou" (auta nesplňující normu Euro III. či IV.), a to ještě k nám budou moci jet tam a zpátky bez omezení.

A kde zaparkují "prdlavky" z venkovaNa sídlištích nebo kde to půjde. V Hostivaři totiž žádné P+R parkoviště není. A v Horních Měcholupech jakbysmet.

Ale ti z centra budou v pohodě. K nám budou moci bez omezení. A to bylo asi to hlavní, když nízkoemisní zónu v této podobě schválili?

CO NAVRHUJEME ?

Za základ nového systému parkování pro domácí a při smogu v Praze považujeme:

  • Respektujeme specifika pražského historického centra a jeho obtížné výchozí pozice při zajištění parkování i zásobování. Proč by ale Pražan měl v centru za drahé krátkodobé parkování platit stejně, když téměř polovina z jeho pražských daní "padne" na dopravu?
  • Ve zbývající části Prahy / pražský prstenec / by měl být pro Pražany umožněn systém téměř bez regulací a omezení. Proč by totiž obyvatel Nových Butovic v neděli večer, když přijede z chaty, parkoval své auto v Hostivaři? A naopak.
  • Podpoříme, aby auta pro živnosti i zásobování pražských podnikatelů platily stejnou sazbu pro jejich podnikání po celé Praze, znovu jen s vyjímkou historického centra. Instalatér ze Žižkova platí krátkodobé parkovné 80,- Kč za hodinu za své auto s vercajkem, které metrem na Smíchov na zádech asi skutečně nepobere. Oprava prasklé vodovodní přípojky, kterou opravuje dva dny, tak stojí jeho smíchovského zákazníka o tisícovku víc jen kvůli stávajícímu systému parkovného. To už ho pak smích asi přejde.
  • Když je v Praze smog, musí přestat do celé metropole jezdit přespolní. To především. Když se bude omezení vztahovat i na pražské "prdlavky" (rozumějte auta nesplňující normu Euro III či Euro IV), pak by asi bylo logické, aby nevyjely jak v Hostivaři, tak i na Malé Straně.

Zadni

Volby zastupitelstva městské části Praha 15 se konají

v pátek 5. října 2018 od 14 do 22 hod. a v sobotu 6. října 2018 od 8 do 14 hod.

Volí se 31 zastupitelů v jednom volebním obvodě.

vasepatnactka fb
zpět na NEDUSIT SE TRANZITEM

©2018 ODS All rights reserved.